Matdistriktet ligger i prisklassen Undre mellanklass ($$)/Mellanklass ($$$).
Matdistriktet
Grönt, ekologiskt och nyttig – Matdistriktet är ett populärt lunchalternativ bland hungriga stockholmare. Många lockas av den hälsosamma buffén som betalas i lösvikt, men här finns också en husmansinfluerad à la carte. Stor vikt läggs vid råvaror och smaker, liksom skön atmosfär.
Matdistriktet öppnade från början på Rådmansgatan i Vasastan och gjorde snabbt succé med sitt nyttiga buffékoncept. Våren 2017 slog man upp portarna till Matdistriktet i Stadshagen och breddade konceptet ytterligare. Utöver en hälsosam buffé med fokus på grönt, kombinerat med fisk, kött och fågel, kan man här även hitta en à la carte-meny med dagens lunch. Här ryms husmansinfluerade rätter som kalvfärsbiffar och torsk.
Konceptet handlar om att erbjuda varierad mat lagad på dagens råvaror; här ska man kunna äta grönare, närproducerad mat utan att det tummas på smakerna. Fokus ligger främst på matiga grönsaker, dock alltid med fräscha kött- och fiskalternativ. Utöver lunch kan man även handla med sig bröd och utvalda produkter från restaurangens deli/bageri som ligger i anslutning till lokalen.
Fest & konferens
Matdistriktet har även fest- och konferenslokaler där man kan ordna allt från frukostar till middagar och matlagningskvällar. Den stora lokalen rymmer 80 sittande gäster eller 110 minglande; den lilla rymmer 30 personer med projektor, 50 utan projektor eller 60 mingelgäster.
Kontaktinformation
Egenskaper
Besökarnas bilder från Matdistriktet Bilder
Omdömen
| Av | Snittbetyg | Antal |
|
Thatsup
|
4,8
|
5 |
Recensioner av Matdistriktet
Väldigt fräscht och vällagat. Långt ifrån billigt, men inte dyrt med tanke på kvalitén.
Helt klart Stockholms bästa lunchbuffé!
Utbudet varierar varje dag, finns alltid 1 kött och 2 fisk rätter, massa olika sallader och ca 5 olika såser/röror.
Pris ca 30kr/hg. Rekommenderar att köpa deras klippkort, 10 luncher för 1100kr och då...
Så mycket god och fräsch mat perfekt att ta med tillbaka till kontoret. Trevlig lite boho-chic cafe del och deli. Dock inte helt gratis - så om man är rikigt hungrig kan en lunchen lätt bli 130 kr. Antar att klippkortet is the way to go!