Recension av Sjöstaden Skybar – av Kristina V.

Jobbar i huset (Stockholm01) och tänk så fint att ha en skybar och kunna bjuda lite fint på lunch ibland – NOT. Detta är utan att skämta restaurangen med sämst service. Jag har nu varit där fem, sex gånger. För man hoppas ju på bättring. Och utsikten är så fin. Men icke! Här kommer några exempel:
1. Vi bokar lunch för 20 personer i chambre separé. Det är mycket suck och alla måste enas om en lunch. "Annars går det inte".
2. Jag tar med en gammal god vän jag inte sett på länge för en sen lunch efter rusningen. Restaurangen är mycket glest befolkad. Vi blir anvisade att sitta vid en hög bänk intill ett annat par. Med utsikt, visst. Men lite svårt att kunna prata. Jag ber om ett bord där vi kan sitta mitt emot varandra. Då blir vi anvisade ett litet två-bord mitt i restaurangen utan utsikt. Jag frågar om vi inte kan få sitta vid fönstret (ett bord för fyra) då det inte är någon knappt i lokalen." Nej, det går inte, för vi kan när som helst på in nya gäster." Behöver jag säga att ingen kom? Nä, för klockan var över 13.
3. Jag går upp till restaurangen kvällen innan och bokar bord för en avtackningslunch med en äldre person. Jag vill säkerställa att vi får ett bra bord och frågar om gästens vitlöksallergi - om det kommer finnas mat att välja på ändå. "Visst, inga problem! säger kvällens hovmästare. När vi kommer dit för att äta är musiken hög. Jag frågar om de kan sänka då jag själv knappt hör vad som sägs. "Nej, det kan vi inte", hälsar hovmästaren. Jag får dela min mobilskärm med gästen som inte är digitalt van att använda sig av QR-koder. För någon pappersmeny i reserv för gäster som inte är så digitala, det finns ju inte. Det vet jag sedan tidigare. Vi beställer och plötsligt är vitlöksallergin ett stor problem. Det finns knappt ingenting de kan ordna. En sallad då? Nej, det kan man egentligen inte heller fixa. Till slut får gästen välja en hamburgare som hen inte vill ha. En otroligt pinsam situation för mig som värd för lunchen. Ändå ingen ursäkt från personalen. VÄLDIGT SORGLIGT ATT EN SÅN FIN RESTAURANG SKA HA SÅ USEL SERVICE. Fattar inte. Vi har påtalat detta flera gånger men inget händer. Dags att gå samman med andra hyresgäster i Stockholm01 och klaga gemensamt och utöva vår konsumentmakt?