100 Point Challenge satsar på after dark-koncept

100 Point Challenge är företaget som satsar på sightseeing-quiz – ett koncept där både stockholmare och turister kan utforska staden på ett roligare sätt. För att kunna fortsätta spela även under Sveriges mörka vintermånader, har ”After dark” lanserats.

Hur mycket vet du egentligen om Stockholm? Oavsett om du har bott i stan hela livet, är nyinflyttad eller på tillfälligt besök, är 100 Point Challenge en rolig aktivitet för såväl kompisgänget och företaget, som möhippan eller svensexan. Spelet väver ihop sightseeing med quiz, och de tävlande grupperna utrustas med en specialdesignad karta och polaroidkamera för att kunna dokumentera sina slutförda utmaningar.

Spelet pågår under två timmar och går ut på att gruppen ska lyckas hitta så många utvalda platser som möjligt, samt lösa flertalet utmaningar på vägen, för att samla ihop högsta möjliga poäng. Beroende på vilka förkunskaper man har om staden, finns det tre olika nivåer av spelet att välja mellan.

För att anpassa sig till det rådande vintermörkret i Sverige, har 100 Point Challenge börjat med det nya konceptet ”After dark” – en mysigare variant av spelet. När mörkret faller utrustas nu grupperna även med ficklampor, som ger spelet en extra spännande effekt. Även sightseeing-platserna har uppdaterats till ställen med bättre ljus, allt för att underlätta för deltagarna.

100 Point Challenge kör på under hela året, i ur och skur liksom i ljus eller mörker. Tävlingen startar alltid i historiska Gamla stan, men sträcker sig även till Riddarholmen och Skeppsholmen. Under spelets gång lär man sig mycket om Stockholms historia på ett analogt sätt. Mobiltelefoner ska nämligen sättas i flygplansläge, så att förlita sig på Google och GPS är inget alternativ.

Läs mer om 100 Point Challenge.