Adam/Albin lanserar konceptet Night Market

I våras öppnade Adam och Albins nya satsning, Misshumasshu, upp dörrarna. Den anrika, men tidigare något bortglömda, Birger Jarlspassagen blev snabbt därefter ett populärt tillhåll. Under tre kvällar i augusti omvandlas restaurangen till en asiatisk mat- och nöjesmarknad.

Den 15–17 augusti lanserar Adam och Albin det nya konceptet Night Market på Misshumasshu. Asiatiska nattmarknader är en lokal mötesplats, där restauranger kan erbjuda förenklade versioner av klassiska maträtter på språng. Miljön brukar kantas av neonljus, hög musik och en något kaotisk atmosfär.

Gästerna som väljer att besöka Night Market på Misshumasshu under denna vecka kan förvänta sig japansk street food, arkadspel, livemusik, flygande fiskar och längre öppettider. Du kommer även att kunna köpa keramik från danska Arhoj, kimonos från Alice Fine, japanska drakar och Adam/Albins egna kimchi.

– Vi ville göra någonting som kändes som oss men fest! Med inspiration från den asiatiska night market-kulturen ger vi besökarna en okonventionellt rolig utekväll med ett kvalitetstänk kring såväl mat, kultur och underhållning. Det passar ju också väldigt bra att vi är i just en “innegata”, säger Stella Scocco, nöjeschef på Misshumasshu, i ett pressmeddelande.

Night Market är startskottet för Misshumasshus utökade barsatsning på musik, konst och underhållning och görs i samarbete med Gigital. Fler samarbeten och musikprojekt väntar även under hösten. Marknaden kommer att hålla öppet mellan klockan 20 till 02, den 15–17 augusti.

Musikprogrammet:
15 augusti
Livemusik: Visiteur är ett glamrockband vars sound beskrivs som att "Gary Glitter haft en gangbang med Duran Duran". Synthar och 90-tals dängor när det är som bäst.

16 augusti
Livemusik: Arrhult består av syskonduon Abbey och Agnes som utmanar åskådarnas världsbild med dansvänlig pop.

17 augusti
Livemusik: I:AM, tidigare känd som LOVA, framför kaxig och melodisk RnB på svenska.