Guess firar 30 sexiga år med Claudia Schiffer

Guess firar 30 sexiga år med Claudia Schiffer

Det multinationella varumärket Guess har sedan grundandet på 80-talet inspirerat med vackra fotografier av kvinnliga stilikoner poserande i sensuella men tuffa plagg med feminina skärningar.

Bland ikonerna har vi bland annat sett det svenska stjärnskottet Elsa Hosk, som under senare år synts på plakat i pampiga skyltfönster världen över. Och vem minns inte de kultförklarade fotografierna på toppmodellen och Guess-ikonen Claudia Schiffer i mystiskt, himmelsk och förföriskt svartvit nyans à la Birgitte Bardot?

Att våga vara sexig och släppa fri sin kvinnliga sida har varit de starka ledorden sedan begynnelsen. Att man står fast vid detta finns det inga tvivel om. Och för att tydliggöra att sexighet inte har med ålder att göra och för att kanske framförallt hylla det kvinnliga presenterar man kollektionen '30 Sexy Years' med Claudia Schiffer i spetsen.

Sveriges enda konceptbutik som ligger längst in i Gallerian är stolta över de framgångsrika åren och butikschef Jasmine Khodadi berättar om firandet.

- Varumärket är skapat för kvinnor som vågar leva ut sin kvinnlighet och se sexiga ut. Nu fyller vi 30 år och den nya kollektionen och kampanjen är verkligen fantastisk. Den går i äkta Claudaia Schiffer-anda och finns bara i begränsad upplaga, säger hon.

Guess butik i Gallerian.

Den stora butiken i Gallerian med höga skyltfönster ut mot korsningen Regeringsgatan-Jakobsgatan erbjuder förutom vanliga basplagg som kläder, skor och jeans, även klockor, smycken och andra accessoarer. Här finns också ett stort sortiment till män.

Läs mer och se bilder från butiken: Guess

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.