Mathildes nya värld

Mathildes nya värld

Större volym i PK-huset, en liten pop up-store och en personlig butik på nätet. "Lilla" klädbutiken Mathilde som föddes på Biblioteksgatan har växt upp, slagit ut nya väggar och blivit stor. Men den personliga känslan finns kvar, till och med på nätet.

Mathilde har gjort en lång och inspirationsrik resa sedan den personliga modemixen fick sin första butik 1991. Idag har tillskottet med den stora butiken i PK-huset blivit ännu större och samtidigt fått sällskap av en pop up-butik mittemot. Men Mathilde har inte bara växt till ytan. Butiken har även lanserat sin nya webbshop för alla som längtar efter inspiration att shoppa hemifrån. Och den som vill ha personlig service behöver inte oroa sig. Tanken är nämligen att webbutiken ska vara precis lika personlig som en vanlig butik.

- Det ska vara samma känsla; välkomnande, som en upplevelse, säger Lisa Renqvist som är webbansvarig för Mathildes webbshop.

Därför satsar butiken inte minst på bra kundkontakt via webben, något som ger Mathilde fullt upp. Varje dag hör kunder av sig och får tips och hjälp med storlekar och annat som rör plaggen. Men webbshopen handlar också om att skapa en personlig känsla genom hur kläderna presenteras. Därför är det personalen på Mathilde som både tar bilderna och agerar modeller - något som gör det lättare att svara på frågor eftersom de kan plaggen och vet hur de sitter och slits. Med andra ord är det äkta vara som gäller, rakt igenom.

- Vi vill visa hur det faktiskt ser ut. Tanken är att hela personalen ska vara med i framtiden, men än så länge har det inte funnits tid till det, berättar Lisa Renqvist.

Kolla in webbshoppen: www.mathilde.se


Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.