Sportbutikerna fortsätter att frodas i Stockholm – senast ut är Nordiska Kompaniet som just slagit upp portarna till ett nytt koncept med progressiva sport- och outdoormärken.
– Med den nya sportsatsningen tar vi nästa steg i förnyelsearbetet mot ett varuhus i världsklass, där NK Sport kommer bli ett av Europas mest nytänkande sportkoncept, säger Andreas Edström, varuhuschef på Nordiska Kompaniet, i ett pressmeddelande.
Det är sex nya avdelningar som har samlats på ett och samma våningsplan, varav den största är multibrandbutiken NK Sport. Entreprenören Marc Nylander står bakom NK Sport och han menar att det tidigare saknats en premiumdestination för sportbutiker i Sverige.
– Vi vill med en avskalad kontemporär interiör exponera sport- och fritidsvarumärken på ett sätt som tidigare endast förknippats med high end-modebutiker. Vi vill omdefiniera begreppet sportbutik, säger han.
Utöver NK Sport består det nya planet av Sail Racing, J.Lindeberg Sport, Barbour, Lacoste och Lululemon.
Den nya sportsatsningen hittas på NK, plan 3.