Nu lanseras Phil's 2.0. Hela Phil's Burger genomgår en rebranding med det nya flaggskeppet Phil's Sergel i spetsen. Thatsup tog ett snack med tillväxtchefen och delägaren Lars Åkerlund och Kristoffer Concha, restaurangchef på Phil’s Sergel.
Nya Phil's ska locka såväl lunchgäng och familjer som kompisgänget som bara vill svänga förbi för en AW i avslappnad, stilren miljö. Grunden är fortfarande hamburgare, men man har också uppdaterat sina sallader och dryckeslistorna.
– Fokus ligger fortfarande på världens bästa hamburgare. Men också sallader komponerade av framstående kockar, en cool vinlista kurerad av sommelierer och ny cocktailmeny av bartenders. Sen har vi jävligt snygg design, skrattar Lars Åkerlund.
Med sin nya profil vill de fylla glappet mellan kvarterskrog och finkrog. De kommer till exempel att ordna olika evenemang, som Burgers & Bubbles med sliders och bubbel, och standup-kvällarna Tråkiga Tisdagen.
– Allt är fortfarande Phil's, bara lite bättre. Men man kan prata hur mycket som helst om brandbyggande och koncept men det allra viktigaste, alltid, är medarbetarna. Jag tror stenhårt på 90/10-regeln: 10 procent av vårt brand är snygg design, våra spellistor, stämningen, vinerna. När du kommer in ska du känna "Det här är typiskt Phil's". Men 90 procent är människorna som gör det. För att nå dit är det viktigaste att bygga en stark företagskultur. Att värna om medarbetarna, det är den viktigaste biten av Phil's 2.0, avslutar Lars.
Eventkvällar på flaggskeppet Phil's Sergel
På det nya flaggskeppet Phil's Sergel, med utsikt över city och Sergels torg, är det restaurangchefen Kristoffer Concha som styr skutan. Här kommer man att arrangera olika typer av evenemang, som livespelningar och eventkvällar med dj:s. Barchefen Katherine står bakom nya, spännande drinkar i baren. Här ska det finnas smaker för alla.
– Det ska vara elegant och exklusivt, men samtidigt till för alla. Vi kommer att variera oss och satsa på olika typer av musik – hip hop, dancehall, afrobeat, you name it, och också arrangera till exempel regnbågshelger, säger Kristoffer Concha.
Med sig har de influencers som vet hur man fixar en rolig kväll – bland andra Jonas Grentzelius.
– Det får inte bli fyrkantigt. Vi vill sticka ut hakan och erbjuda något som ingen annan gör. Det kommer aldrig att bli tråkigt, avslutar han.
Eventkvällarna på Phil's Sergel är redan igång.