Ingen Stockholmsjul utan julskyltning på NK. Den älskade traditionen lockar varje vinter många tusen besökare till varuhuset, där små julmirakel spelas upp i de stora skyltfönstren. I år är det ingen mindre än Pippi Långstrump som flyttar in och gör sig hemmastad på NK.
Temat på NK:s julskyltning är en av julens mest välbevarade hemligheter, och vad som döljer sig bakom de sex skyltfönstren avslöjas först i samband med invigningen som i år ägde rum den 16 november. I år är det självaste Pippi Långstrump som tillsammans med Herr Nilsson, Lilla Gubben samt Tommy och Annika flyttat in och fyllt varuhuset med färg, fantasi och julstämning. 2025 firar NK hela 110 år och samarbetar med Astrid Lindgrens stiftelse för att fira att Pippi fyller 80 år. Årets tema knyter också an till det faktum att det var på NK som den allra första Pippi-boken lanserades lagom till julen 1945.
– Julen på NK är alltid magisk, men i år känns den alldeles sagolik. Att få fira både Pippis 80-årsjubileum och NK:s 110-årsjubileum genom ett unikt samarbete med Astrid Lindgren Aktiebolag är en stor ära. Tillsammans har vi skapat en julskyltning som hyllar fantasi, mod och glädje – värden som förenar både Pippi och NK – och som vi hoppas ska inspirera både barn och vuxna att tro på det lekfulla och oväntade, säger Karin Wickberg, marknadschef på NK.