Thatsup avslöjar: Så blir NK:s nya storsatsning

Nordiska Kompaniet i Stockholm inledde under 2018 en unik expansionsfas med syfte att stärka sin position som varuhus. Nu ska det bli ännu lyxigare, större och erbjuda mer personlig service.

Arbetet med att ta Nordiska Kompaniet NK in i en ny epok beräknas ta upp till tre år, men processen är i full gång. Under hösten 2018 såg vi bland annat en ny sko- och skönhetsavdelning ta form på entréplan, medan alla herrartiklar flyttade upp till plan 2. NK Parkaden på Regeringsgatan invigdes där Art Bakery, i regi av Johan Sörberg och Nils Molinder, flyttade in och på plan 4 hittar du förutom Bobergs Matsal numera även Botanique och Nordiska Kantinen.

Under 2019 kommer man att kunna fortsätta följa förändringarna på Nordiska Kompaniet, och nu ligger ett stort fokus på mat och dryck. NK vill skapa en levande saluhall och självklar mötesplats för livsmedel. Thatsup kan bland annat avslöja att Lejonet & Björnen öppnar glassbar och att Paradiset Stormarknad tar plats på plan 0. Fisk & skaldjur kommer att drivas av inga mindre än Melanders, och bakom ost-delin står Androuet. Sist men inte minst kan vi berätta att AG kommer att slå upp en kötthandel med både butik och restaurang, där det ska finnas plats för 27 gäster. Hit kan den komma som vill lära sig mer om kött, få tips eller råd – och under tiden går det bra att ta en öl i baren.

Även taket på NK kommer att utnyttjas och få nytt liv. Här planerar man att bygga ett utomhusgym som bland annat ska erbjuda löparbana, paddeltennis och juicebar. Förhoppningarna är även att man ska kunna nylanserna takterrassens bar och restaurang, som funnits en gång i tiden.

Läs mer här.