Trendgalan 2009

För femte året i rad är nu Trendgalan tillbaka med 2009 års upplaga den 3 november på Vasateatern. 25 föreläsare kommer att prata om musik, TV, design, mikrobloggar och internationella trender för ekonomisk tillväxt och nyskapande business. Målsättningen med med eventet är att skapa och inspirera till nya affärer, idéer och relationer. Tanken är att ge affärsnytta till medverkande och gäster presenterat i en underhållande och kontaktskapande helhet. Det årliga Trendpriset ska såklart också delas ut.


- Det är femte året som galan går av stapeln och i år har vi lagt ett särskilt starkt fokus på affärsnytta för de närvarande. Meningen är att det ska finnas möjligheter för i princip alla närvarande att affärsmässigt stärkas av galan, både genom att knyta nya band för ekonomiskt utbyte och genom att inspireras av varandra, säger Maria Forssén grundare av Trendgalan och marknadsföringsplattformen So Stockholm samt det kvinnliga Shenet.

Saxat från pressmeddelande om talarna:

Andreas Carlsson, en av landets och världens mest framgångsrika låtskrivare, presenterar sin nya bok ”Live to Win” och berättar om sin verksamhet. Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann ger en inblick i politiska parametrar som är avgörande i dagsläget. Vismas vd Rolf xx, en av eldsjälarna bakom kampanjen ”Starta om Sverige” ger sin syn på hur nya affärsvinklar, med nyföretagande till följd, kan förverkligas på sätt som är okomplicerade för nyföretagaren.


Andreas Carlsson

Bland övriga talare finns flera svenska framgångar som bland andra Spotify’s Sung-Kyu Choi, Oscar Kylberg, TV-producent, som nått fram till en halv miljard kineser med sitt reality show-koncept och Blocket.se’s vd Martin Frey. Företagarnas vd Anna-Stina Nordmark Nilsson framträder och Centre for Outstanding Leadership medverkar med inspiration till hur företagsledningar kan stärkas genom filosofi, eftertänksamhet och inspiration från artistvärlden. Janet Leon från Made in Sweden framträder. Det årliga Trendpriset, med bland andra Cay Bond i juryn och på scenen, delas ut under kvällen. Alla deltagare på galan får Stefan Engeseths omtalade bok The fall of PR The rise of advertising.

- Som del i ett nätverk i kristider har du alltid ett mervärde. Strålande idéer som gett framgång till bolag som exempelvis Ikea uppstår sällan utan ett sammanhang av relationer. Sverige behöver fler naturliga nätverk i stil med Gnosjö för att bli mer konkurrenskraftigt när det gäller entreprenörskap och nya affärsidéer. Trender och nya idéer är något som genereras genom samverkan av vitt skilda områden. Trendgalan är ett tillfälle att ta för sig, säger Maria Forssén.

Se hela programmet och anmälan på Trendgalan.com