Recension av Swing by Golfbaren – av Mythu L.

Minigolf! Tycker att det är ett kul och trevligt ställe dit man kan gå med vänner, familj eller jobbet.

Förutom att spela minigolf så kan man även dricka och äta mat här. Konceptet är att man kan spela minigolf och ta en drink samtidigt då det finns barer och även barbord vid nästan varje bana och man skulle även kunna släppa fram ett annat gäng så att de kör banan och att man själv slår sig ner på deras sittplatser med sitt sällskap! Eller så kör man på bana för bana, finns risk för att ett annat lag står och väntar tills man blir klar. Men då kör man bara på, folk har överseende och hejar på en istället.

Banorna var inte komplicerade utan rätt enkla. Kunde varit lite mer hinder. Innan spelet börjar kommer en instruktör och förklarar spelets regler, man tar en klubba man gillar och sedan en boll med en siffra på så att man inte blandar ihop med de andra i laget. Enligt instruktörens regler så är hela banan gräs så skulle man då hamna på någon annans bana så får man köra därifrån. Det finns totalt 12 banor.

Stämningen var bra och de hade lite musik på i högtalarna. Vi åt inget här utan tog bara något att dricka. Det går också att köpa cocktails här. Vi tog en kort paus hälften av matchen för att ta en shot. Det finns en mindre bar nära banan med enklare dryck. Vi var sugna på hotshots men de hänvisade oss till den större baren nära ingången. Tyvärr hade de inte det heller där. Gillar man cider så kan jag rekommendera Le chat noir, ett franskt cider som var söt och friskt. Gällande mat så hade de lite blandat, både pizza, chark, streetfood men även en restaurang med annat mat.

Rekommenderar att gå hit!