Bland 24 finalister har nu de åtta vinnarna på Fast Food Awards 2019 utsetts. Sedan 2011 har branschtävlingen uppmärksammat kreativa och ambitiösa initiativ inom snabbmats- och cafébranschen.
I år ägde prisutdelningen rum på Fastfood & Café-mässan i Kista, och åtta vinnare prisades inom området snabbmat och café. Efter att juryn gallrat ut vinnarna bland de 24 finalisterna står det nu klart vilka som kammade hem priserna. Två medarbetare på Thatsup har suttit i juryn för kategorierna årets briljanta idé, årets coffee shop och årets fast casual.
Årets briljanta idé: Kedjan Max Hamburgare vinner för sin satsning på klimatvänliga burgare.
Årets coffee shop: Fosch Artisan Pâtisserie vinner, då de under året intagit en stark position på den svenska fikamarknanden.
Årets Ekoboost (nytt för 2019): Dogfood vinner för sitt aktiva arbete för att föra in mer ekologiskt och KRAV-märkt.
Årets Fast Casual: Här kammade Kale & Crave hem priset, som med sina IBS-vänliga och hälsosamma rätter lyft konceptet till en helt ny nivå.
Priset Årets Hjärta: Wrapsody korades som vinnare. De har satt Nya Hovås på kartan med sina nyttiga wraps, bowls och sallader.
Årets Kombo: Vinnaren är Doktor Mat, som strävar efter att göra både kropp och själ gladare med sina väl komponerade rätter på menyn.
Årets Leverantör: Vinnaren är Yrkeshögskolan i Kristianstad, just för att de hela tiden förser hela branschen med yrkeskompetens.
Årets Street Food: Korrito kammar hem priset, då de bjuder sina besökare på en rejäl helhetsupplevelse.