Kända entreprenörer till nya NK Saluhall

Kända entreprenörer till nya NK Saluhall

Johanna Lagerkranser, Content Writer SE, Thatsup Johanna Lagerkranser, Content Writer SE, Thatsup
Johanna Lagerkranser

I vinter öppnar NK Saluhall en ny gastronomisk hub som kommer att erbjuda både delikatesser och matserveringar under samma tak. För själva utbudet står ett gäng välrenommerade matentreprenörer som är experter på allt från kött till choklad.

Den nya saluhallen kommer att ha en köttdisk som drivs av Johan Jureskog och Klas Ljungquists från AG, en fiskdisk som drivs av bröderna Nils och Erik Molinder från Melanders och en ostdisk av Vincent och Anna Lefèvre från Androuet. Bagaren och konditorn Johan Sörberg kommer att erbjuda bröd och choklad medan Johannes Cullberg från Paradiset kommer att stå för baslivsmedel, frukt och grönt.

Tanken är att erbjuda en traditionell saluhallsupplevelse kombinerat med möjligheten att slå sig ner och äta på plats. Varudiskarna kommer därför att ha serveringar med något för varje matentusiast. Här kommer man till exempel att kunna provsmaka franska ostar från småskaliga producenter, kombinera shoppingen med en räksmörgås eller festa loss på en steak minute. Paradiset kommer att ha en salladsbar samt färdiglagade luncher och mellanmål för den på språng.

- Tillsammans med övriga aktörer har jag en stor förhoppning om att vi ska kunna skapa ett gastronomiskt centrum där kunderna får den bästa kvaliteten och kunskapen inom mat och dryck, säger Nils Molinder, Melanders.

Ett par av varudiskarna kommer att smygöppna före jul och sedan ska samtliga entreprenörer vara på plats i februari 2019. Pelle Lydmar har varit en strategisk rådgivare kring det nya konceptet för NK Saluhall.

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.