Nu har vad man hoppas på ska komma att bli ännu ett vattenhål för stockholmarna öppnat. Det är O'Learys och Carlsberg Sverige som slagit upp portarna till Beer Garden i Nortull. Beer Garden, som öppnade den 2 juni, är ett helt nytt barkoncept på över 220 kvadratmeter med plats för 125 gäster, inspirerat av typiska amerikanska beer gardens – där stora och små sällskap kan tillbringa hela kvällen.
Efter pandemin kan vi återigen samlas fysiskt och då söker sig många till platser där man under avslappnade förhållanden kan träffa såväl nya som gamla bekantskaper, det menar O'Learys och Carlsbergs, som väl tajmat till detta nu öppnat ett nytt barkoncept kallat Beer Garden på undervåningen i O'Learys Nortull. Här är ambitionen är att skapa ett socialt rum i rummet, där gäster kan umgås och göra lättsamma aktiviteter ihop, som att spela dart, pingis eller cornhole, samt äta och dricka något gott.
Pressbild
– Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck. Detta nya koncept är något som vi verkligen tror passar både nya som gamla O'Learys-gäster och förhoppningsvis blir Beer Garden ett favoritställe för många kompisgäng och kollegor att hänga på framöver, säger Lars Höglin på O'Learys/Social Eatertainment Group, i ett pressmeddelande.
Vare sig man är ett mindre eller större sällskap så passar Beer Garden bra för grupper som vill anordna en kickoff, ett födelsedagsfirande, ett event eller liknande – men även för en spontan after work. Lokalen har inspirerats av amerikanska beer gardens och tanken är att skapa en avskalad utomhuskänsla med hjälp av långbord, bänkar och en stor och inbjudande bar. I interiören hittar du rustika inslag som korrugerad plåt, naturmaterial, armeringsjärn och ljusslingor.
– Vi är väldigt glada att göra detta tillsammans med O'Learys och att vår gemensamma Beer Garden nu står färdig att ta emot gäster. Detta är ett nytt sätt för oss att jobba på och det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på. Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckes-experter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver, säger Minna Månsson på Carlsberg Sverige.
Beer Garden är en förlängning av O'Learys eatertainment-erbjudande. Planen är att ta konceptet vidare till fler O'Learys-restauranger så att fler i branschen kan möta behovet av större sociala samlingsplatser för folk att umgås på. Konceptet är dessutom skalbart och kan användas både inomhus och utomhus.
Beer Garden öppnade den 2 juni.