Efter succén sommaren 2020, när Münchenbryggeriet öppnade upp sin Beer Garden, bestämde man sig för att skapa samma koncept inomhus med start under hösten. Här serveras spännande, innovativ och internationell streetfood varvat med det egna ekologiska ölet. Scenen gästas av musiker inom genrer som jazz, americana och reggae varvat med dj:s.
För att återskapa den där varma känslan under vintern, har Münchenbryggeriet förvandlat sin stora eventlokal till en Winter Beer Garden med utsikt över Riddarfjärden och Stockholms stadshus. Matkonceptet är detsamma som det ursprungliga sommarkonceptet: spännande streetfood från hela världen till ett överkomligt pris, tillagad av samma kockar som då. Bland dryckerna hittas Münchenbryggeriets ekologiska hantverksöl som är bryggt på plats i deras anrika bryggeri. Utbudet består av ett nytt urval som är speciellt framtaget för säsongen. Man har även satt upp en cocktailbar med fokus på lokalt gin och svensk whiskey.
Hela lokalen har utnyttjats för att liva upp i vintermörkret. Här är det högt i tak, med stora ytor att röra sig på och avstånd mellan borden. Inredningen är klassisk med traditionella matsalsmöbler och äkta mattor, men lokalen har även dekorerats med växter och ett akvarium som projiceras över baren. Även musiken har anpassats för att spegla maten och atmosfären. Fokus ligger på en eklektisk mix av bland annat jazz, världsmusik, soul, reggae, rock och elektronisk musik och man har även byggt en scen som ska tilltala alla smaker.