Drinken Godfather. Pressbild Drinken Godfather. Pressbild

Positano(Yes) börjar med aperitivokasse

Emmi Anderberg, Editor-in-chief, Thatsup Emmi Anderberg, Editor-in-chief, Thatsup
Emmi Anderberg

Nordiska Kompaniets egen italienska ambassad, Positano(Yes), kommer under sommaren att erbjuda smaker av Italien till strandsatta stockholmare. En välkomponerad aperitivokasse kan levereras direkt hem till dörren till den som vill njuta av italienska smaker i lägenheten, stugan eller tältet. Dessutom satsar man på livestreamade cocktailkurser.

Sommaren i år blir annorlunda, men för den som hade drömmar om Italien kommer nu en smakrik tröst. Joel Söderbäck och Andreas Bergman, grundarna bakom Positano(Yes) på NK, lanserar en ny cocktailmeny med klassiska italienska drinkar. I samband med detta har de också tagit fram en Amalfidoftande aperitivokasse för take away och hemleverans, inklusive en livestreamad cocktailskola.

– Genom aperitivokassen och drinkarna kan alla uppleva italiensk sommar, oavsett om man sitter hemma, på landet, i koja eller slott, säger krögaren Joel Söderbäck.

I aperitivokassen finns bland annat barutrustning med rörsked, jigger, isformar och glas samt oliver, mandlar, ost och ingredienser som apelsin och citron. Innehållet varierar förstås efter drink. Kassen hämtas enklast upp på Positano(Yes), men finns också för utkörning. Tre gånger blir det livekurs på temat mandellikör och den som verkligen vill imponera i sommar gör bäst i att memorera drinkarna Godfather, Disaronno Sour och Disaronno Mule.

Godfather – beställ din kasse senast 30 juni för leverans 2 juli
Disaronno Sour – beställ din kasse senast 7 juli för leverans 9 juli
Disaronno Mule – beställ din kasse 14 juli för leverans 16 juli

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.