Pressbild Pressbild

Svenska Brasserier satsar på nytt pop-up-format

Johanna Lagerkranser, Skribent SE, Thatsup Johanna Lagerkranser, Skribent SE, Thatsup
Johanna Lagerkranser

Under september och oktober kan man hitta Stockholms Matmarknad – en del av Sturehof – i Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum och Nacka Forum. Då gör den kulinariska matmarknaden en pop-up-turné för att tillgängliggöra hållbar mat lagad på egenproducerade råvaror.

Stockholms Matmarknad, som till vardags är en del av Sturehof och restaurangkoncernen Svenska Brasserier, kommer att tillbringa fyra dagar i respektive köpcentrum. Där ska besökarna få ta del av hållbart producerad mat i form av färdigkomponerade middagskassar, bland annat med grönsaker från Svenska Brasseriers odling vid Ulriksdals Värdshus samt fisk från Sturehofs och Stockholms Matmarknads egen fiskebåt. De fysiska butikerna som nu öppnar är ett helt nytt pop-up-format inom Svenska Brasserier.

– Vi ser fram emot att visa upp Sturehofs middagskassar för nya kunder i Solna, Täby och Nacka. Det är områden som vi levererar till redan idag och vi vet att det finns ett stort intresse för våra produkter. Med våra middagskassar får man en väldigt god middag med mindre än 15 minuters matlagning. Att de ofta innehåller fisk som kommer från vår egna fiskebåt eller grönsaker från vår egna trädgårdsodling visar också på den hållbara inriktning som gör våra middagskassar unika, säger Niklas Johansson, VD på Svenska Brasserier, i ett pressmeddelande.

Middagskassarna går både att köpa på plats och få hemlevererade.

Stockholms Matmarknads pop-up-turné:
Täby Centrum 24-27 sep
Westfield Mall of Scandinavia 1-4 okt
Nacka Forum 8-11 okt

Tipsa oss

Tycker du att vi har missat något i artikeln?

Vi på Thatsup har lång erfarenhet av att guida våra läsare till stans guldkorn. Sedan 2008 har våra redaktörer skrivit initierade guider till bland annat restauranger, barer, caféer, hotell och frisörer. Våra guider består av handplockade tips baserade på vår lokalkännedom och de uppdateras bland annat med hjälp av vår fokusgrupp där vi gemensamt diskuterar urval och innehåll. Vi arbetar ständigt med att inspirera och ge dig bästa möjliga upplevelse, var du än är och vad du än letar efter.