Svenska Brasserier satsar på nytt pop-up-format

Under september och oktober kan man hitta Stockholms Matmarknad – en del av Sturehof – i Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum och Nacka Forum. Då gör den kulinariska matmarknaden en pop-up-turné för att tillgängliggöra hållbar mat lagad på egenproducerade råvaror.

Stockholms Matmarknad, som till vardags är en del av Sturehof och restaurangkoncernen Svenska Brasserier, kommer att tillbringa fyra dagar i respektive köpcentrum. Där ska besökarna få ta del av hållbart producerad mat i form av färdigkomponerade middagskassar, bland annat med grönsaker från Svenska Brasseriers odling vid Ulriksdals Värdshus samt fisk från Sturehofs och Stockholms Matmarknads egen fiskebåt. De fysiska butikerna som nu öppnar är ett helt nytt pop-up-format inom Svenska Brasserier.

– Vi ser fram emot att visa upp Sturehofs middagskassar för nya kunder i Solna, Täby och Nacka. Det är områden som vi levererar till redan idag och vi vet att det finns ett stort intresse för våra produkter. Med våra middagskassar får man en väldigt god middag med mindre än 15 minuters matlagning. Att de ofta innehåller fisk som kommer från vår egna fiskebåt eller grönsaker från vår egna trädgårdsodling visar också på den hållbara inriktning som gör våra middagskassar unika, säger Niklas Johansson, VD på Svenska Brasserier, i ett pressmeddelande.

Middagskassarna går både att köpa på plats och få hemlevererade.

Stockholms Matmarknads pop-up-turné:
Täby Centrum 24-27 sep
Westfield Mall of Scandinavia 1-4 okt
Nacka Forum 8-11 okt