Malmös första pop-up-varuhus har allt och lite till

Malmös första pop-up-varuhus, Beyond Us, lyfter varumärken inom allt från mode till konfektyr och byter ut sortimentet helt med jämna mellanrum. I lokalerna vid Södertull har man även kläduthyrning, café, arbetsplats och showroom under ett och samma tak.

På 1000 kvadratmeters yta har Beyond Us – The Urban Market skapat en plats som agerar showroom och butik för flera varumärken som främst möter kunder digitalt idag, men även mötesplats för kunder och besökare.

Pop-up-konceptet innebär att helt nya varumärken lyfts fram ungefär var tredje månad, vilket innebär ett eklektiskt och omväxlande utbud av bland annat kläder, möbler, konfektyr och konst.

Sedan öppningen i oktober har man ett tjugotal olika varumärken på plats, så som Tropical Scandinavia och Art n Deco World inom inredning, samt Svea, Manér och We Two Stockholm inom kläder och accessoarer. Efter årsskiftet kommer ett helt nytt sortiment att fylla butiken.

Paketutlämning och kläduthyrning ett stående inslag
På andra våningen ligger även Postnords mest Instagram-vänliga utlämning- och inlämningsstation. Komplett med inredning i jordnära toner och provrum där man kan prova kläder man beställt – för att sedan skicka tillbaka det som eventuellt inte passar.

Ett annat stående inslag på samma våning är kläduthyrning signerad Kajsa Magdalena Style For Rent. Här får man slå sig ner med Kajsa Bækmark, som föreslår passande plagg och kommer med stylingtips.

Ett livsstilskoncept med arbetsytor och Insta-zones
Lokalerna rymmer även café och arbetsplatser ämnade att göra Beyond Us till en mötesplats utöver shopping.

Arbetsplatser finns öppna för drop-in och studios går att hyra hel- eller halvdagar för bland annat temamöten, konferenser och träningsexperter. I caféet serveras mackor, sallader, soppor och sötsaker, som man även kan beställa in till möten.

Instagramvänligheten är man extra mån om i ett par särskilt utsmyckade Insta-zones – ett bollhav och en blomstervägg.