Nu står det klart att Thatsup kammar hem Svenska SEO-priset 2023 inom kategorin Resor, turism & hotell. Den 4 oktober hölls prisutdelningen på At Six i Stockholm.
– Att Thatsup vinner Svenska SEO-priset är en otrolig ära och ett bevis på att people-first content alltid lönar sig i längden, säger David Lännerholm, SEO-ansvarig på Thatsup.
På plats under prisutdelningen fanns självklart Thatsup, Sveriges största krog- och stadsguide, som tog hem vinsten för sitt SEO-arbete och sin ökning i organisk trafik under året. Thatsup har fokus på att vara lättnavigerad och inspirerande, även i sitt SEO-arbete, något som fortsätter att bidra till den starka utvecklingen. SEO står för search engine optimization, eller sökoptimering, och har sedan starten varit en integrerad del av Thatsups arbete med att vara synliga på nätet.
– Alla guider, artiklar och optimeringar vi gör, gör vi med våra besökare i åtanke. Därför är det extra kul att vårt långsiktiga arbete för att förbättra Thatsup inte bara belönas med ökad synlighet på nätet, utan även med branschens finaste SEO-pris, säger David Lännerholm.
Svenska SEO-priset delas ut inom 27 kategorier och går till Sveriges synligaste sajter på nätet. Syftet är just att uppmärksamma personer, sajter och e-handlare som med hjälp av lyckade SEO-insatser har gjort sig synliga genom organiskt sök. Den här gången delades priset ut för femte året i rad under en prisutdelning på At Six under onsdagskvällen.
– I kategorin Resor, turism & hotell har vi en sajt som verkligen seglat upp som en ledande aktör och det är Thatsup.se som har närmare 1 miljon besökare varje månad och har dubblerat sin SEO-trafik bara senaste året, säger Henrik Vikström, ordförande för Svenska SEO-priset.
Bland övriga vinnare fanns exempelvis H&M, som fick pris inom kategorin Mode, Eon, som tog hem priset i kategorin El & energi, och Lyko som vann inom Skönhet.
Svenska SEO-priset instiftades 2019 med Pixel Nordic som huvudsponsor.