För alla kaffeintresserade i sydligaste Sverige ger öppningen av Nespresso Boutique i centrala Malmö en ny möjlighet till att inspireras, smaka och upptäcka nya kaffeblandningar. Onsdagen den 15 augusti slår portarna upp på Skomakaregatan 6, nära Lilla torg.
Nespresso-konceptet bygger på att alltid erbjuda kaffeblandningar av högsta kvalitet, användarvänliga och stilrena maskiner samt bästa möjliga service. Konceptet har under åren gjort Nespresso till ett av världens ledande kaffevarumärken, verksamma i över 50 länder och med fler än 270 butiker världen över. 2006 öppnades den första i Stockholm, och nu utökar Nespresso med en andra butik, denna gång i Malmö.
- Skåne är en väldigt viktig marknad för oss, detta då många av våra Club-medlemmar är bosatta där. Vår senaste undersökning bekräftar att Malmö är den stad i Sverige som dricker mest kaffe volymmässigt samt att det är den region i Sverige som har flest konsumenter som föredrar kapselkaffe. Efter att ha funnits på den svenska marknaden under en relativt kort period visar vår undersökning att så många som 1 av 5 i Skåne föredrar kapselkaffe.* Vi är väldigt stolta att numera kunna erbjuda alla våra kunder i södra Sverige möjligheten att utforska och uppleva vårt koncept med alla sinnen, säger Kristen A Hovland, Nordenchef, Nespresso.
Nespresso Boutique koncept i korthet
Idén bakom Nespresso Boutique bygger på ledordet valfrihet och butiken syftar till att erbjuda varje kund en personlig upplevelse. För att kunna tillgodose respektive kunds behov är varje boutique uppdelad i zoner med olika funktioner. Inom de olika zonerna har kunden exempelvis möjlighet smaka på de olika kaffeblandningarna, få information om hur de återvinner sina kapslar samt se de senaste kaffemaskinerna med tillbehör.