Recension av Yasuragi – av Mohammad Q.

Nattmardröm på Yashuragi hotell, natten som jag någonsin har haft i mitt liv.

Jag var inbjudan från min arbetsplats till att deltaga på ett möta på Yasuragi hotell, Saltsjö-Boo, Hasseludden, Hamndalsvägen 6.
jag har läst tidigare bra omdömen om hotellet, men tyvärr jag haft mardröm på hotellet.
När jag tuggade den första skeden av efterrätten där var något mycket solid som kom i munnen (Sten, Mandelskal, osv.? ), jag kände plötsligt stark smärtan med en röst för att bryta tänder. Jag blev chockad och spottade ut allt var i munnen. Jag lämnande restaurangen lugn utan störning eller kritik av personalen som respekt till mina kollegor och gästerna.
Jag gick omedelbart till receptionen och berättade för receptionisten om alt som hände med mig, hon var mycket sympatisk med mig, skrev skada rapport, ringde till restaurangens ansvarig, han kom direkt, var ledsen och bad om ursäkt.
Jag träffade dagen efter en av cheferna C.E, var också sympatisk med mig, lovade mig att hotellet ska betala min tandbehandling, han skrev namn, e-mail och telefonnummer på litet blad och lämnat till mig för att lämna tandläkares räkning till honom efter tandläkare besök.
Hotellets VD har mejlet mig efter 3 dagar berättade att hon vill undvika att acceptera ekonomiskt ansvar för händelsen pga. jag inte har sparat mitt spott som bevisa för händelsen, även resturangansvarig och receptionisten frågade inte mig om mitt spott vid händelse tiden. Chefen C. E frågade heller dagen efter.
Jag förstått utifrån VDs mail att hon inte tror på receptionisten, resturangansvarig, chefen C.E, alla mina kollegor som var med mig på restaurangen, hon tror inte heller på tandläkaresbehandlingsplan och information om akut tandbehandling som jag har fått?!
Det förstår inte als hur en människa som anställt som VD av ett stort hotell som Yasuragi hotell begär från en skadad människa som har fått plötslig allvarlig smärta och chock att ha koncentration vid händelse tiden att samla sitt spott och sparar i ett par dagar som bevis och visar det senare till VD för att hon eventuellt acceptera ansvar för försummelse och brist på kontroll av restaurangpersonalen.
Jag har en fråga, varför Yasuragi hotells VD försöker till varje pris att försvara misstaget på hotellet och tänker inte på gästernas liv, hälsa och ekonomi.
Jag ska betala som en konferens deltagare för bara en natt på Yasuragi hotell 20 000 kronor till behandling och reparation av min tand förutom smärta och förlust av min fysiska och psykiska hälsa.