Recension av Salong Baresso – av Solan R.

Texten har översatts automatiskt.

Novellen:

Jag har varit i salong Baresso två gånger, och jag kan ärligt säga att personalen där är mycket vänliga och ta hand om kunderna väl.
Men med det sagt, jag kommer aldrig, någonsin få mitt hår gjort där igen. För att förstå varför, titta på bilderna: bild 1, hur jag började och vad jag bad om. Bild 2, hur jag tittade efter mitt första besök. Bild 3, hur jag tittade efter de försökte "fixa" det.

Den långa berättelsen:

Jag bokade en tid på salong Baresso för att få balayage, som visar bilden nedan. Jag fick mitt hår gjort med Nina, som var mycket vänlig och snäll. Hela processen tog 4,5 timmar. När Nina fiskade, mitt hår såg inte balayaged-det såg helt enkelt blond, men fortfarande mörkt ovanpå huvudet. Men jag såg inte tillbaka, bara från vän och sidor, och jag hade varit där så länge att jag valde att gå hem på den tiden och inte nämna det (mitt första misstag).

Under de närmaste dagarna insåg jag att det verkligen inte fanns någon balayage eller blandning-jag var helt enkelt blond på längder och brunt upp på baksidan av mitt huvud. Det såg ut som om jag hade blekt mitt hår för länge sedan och lät det växa ut. Men livet var galet på den punkten och även om jag menade att gå tillbaka och klaga, jag inte komma runt till det (mitt andra misstag). Men med tiden, eftersom det började växa ut lite, det bara såg värre och värre, och jag började alltid klädd i mitt hår klippt upp så att ingen skulle se den hårda linjen där färgerna separeras. Detta skulle inte ha hänt om det hade varit balayage med en fin blandning i den naturliga mörkare färg, men det var bara ett dåligt färgämne jobb. Det såg så illa att jag bestämde mig för att kontakta salongen för att ge dem en chans att fixa det-även om det hade gått nästan tre månader vid den tidpunkten.

Jag skickade bilder till Luci på salongen, som sa att normalt du måste klaga inom 7 dagar för dem att göra något åt det-som är helt rättvist. Men han såg problemen med det jobb de hade gjort och vänligt erbjöd sig att fixa det gratis. Vi enades om att han skulle fixa "blandningen" och bli av med den hårda linjen, lägga till några lowlights samt att se till att allt melded tillsammans.

När jag kom till salongen han också rekommenderat att ta den blonda "ett litet halvt steg mörkare", något han sa skulle knappt vara märkbar men skulle hjälpa den att smälta. Han verkade mycket noggrann och kompetent, diskutera vad jag gillade och inte gillar om hur det visade sig, och frågade mig om jag föredrog varma eller svala toner. Jag sa till honom att jag föredrar varmt (som mitt hår var redan), eftersom min hudton är varm. Han verkade förstå.

Men efter 2 timmar när han började blåsa-torkning mitt hår, började jag panik. Mitt hår var en kall, Ashy, grönaktig-grå färg. Det var väl blandat, visst-men det var verkligen inte något som antingen bilden jag hade visat eller min naturliga (varm) färg. Det såg konstigt ut och av.

Luci berättade för mig att ge det en vecka, säger mycket av den gråa färgen skulle tvätta bort. Och mycket av det, men inte alla, gjorde-men bara för att jag tvättade mitt hår varje dag, flera gånger om dagen, för en vecka med att klargöra schampo för att remsor bort det. Tack vare detta och Revlon Nutri Color Creme (i blekt guld) börjar mitt hår äntligen se lite mer normalt ut och återfå en varm ton.

Jag har informerat Luci att jag inte är nöjd med resultatet, och han har sagt att företaget inte är ansvarig för några fixar på denna punkt, men att han kunde ge mig en rabatt på fastställande av den varma tonen. Och jag tror att det är lite av honom; Personalen har alltid varit snäll, som jag har sagt.

Men vänlighet gör inte upp för kompetens, och efter hur mitt hår har visat sig inte en gång men två gånger, jag känner mig inte bekväm att återvända-och framför allt inte betalar för dem att röra mitt hår en tredje gång....

Mycket trevlig och tillmötesgående personal. De är trevliga människor. Och för det ger jag dem två stjärnor.

Men om du funderar på att få ditt hår gjort där, titta på mina bilder innan du gör ett beslut.